عسل طبيعي بازار عسل عسل طبيعي بازار عسل .

عسل طبيعي بازار عسل

رازهايي درباره عسل

عسل چيست ؟
عسل
يك واژه عربي است كه در زبان فارسي ” انگبين ” ناميده مي شود . درباره عسل بايد گفت در واقع از ترشح مواد قندي درختان و شهد گل نباتات كه توسط زنبور عسل جمع آوري ، تغيير يافته و درون سلول هاي قاب ذخيره مي شود تشكيل ميگردد . شهد گل حاوي آب و قند است كه نسبت اين دو ماده بستگي به نوع گياه و عوامل محيطي مثل دماي هوا، رطوبت و نوع خاك و …. دارد. در بافت هاي گياهي تجمع قند وجود دارد ، در برخي شرايط مناسب، بخصوص در جريان رشد گياه، آب از طريق ريشه بالا آمده و به سوي قسمتهاي انتهاي گياه ( مانند اندام گل ها ) ميرود، در اين هنگام در مسير خود اين قند را حل مي كند، بدين ترتيب غدد گياه وارد عمل مي شوند و شيره را ترشح مي نمايند.

عسل طبيعي

راه هاي تشخيص عسل طبيعي

برخي از مردم بر اين باورند عسلي كه بلورين ، كدر و ته نشين ميشود تقلبي است و عسل سالم و طبيعي هميشه صاف و شفاف مي ماند اما اين باور كاملا اشتباه است .

مصرف كننده ي ايراني، عسل خوب، خالص و طبيعي را عسلي مي داند كه رنگش كهربايي تيره مانند عقيق و سفت باشد و اصطلاحا «كش» آمده و اگر يك روز در يخچال گذاشته شود، بلورين نشود و چنانچه قاشقي از آن برداشته شود، قطراتي كه سرازير مي شود به صورت باريكه اي پيوسته باشد و قطع نشود.

كساني هم شگرد هاي ويژه اي را براي شناسايي عسل سفارش مي كنند كه پايه و اساس آن معلوم نيست مانند كبريت گرفتن كنار عسل، ريختن چند قطره روي روزنامه و … كه هيچ كدام از اين موارد از نظر عسل شناسان و علم تغذيه پذيرفته نيست.

اساتيد رشته زنبورداري براي شناسايي عسل طبيعي از روش‌هاي آزمايشگاهي استفاده مي‌كنند اين روش بهترين نوع تشخيص بوده ، تشخيص خلوص عسل فقط توسط آزمايشگاههاي معتبر امكان پذير است ميزان ساكاروز موجود در عسل طبيعي زير ۵ درصد ميباشد .

در صورتي كه در اثر تقلب در مناطقي كه قيمت شكر ارزان است براي تقلب به عسل شكر اضافه شود ساكاروز عسل بيشتر از حد ذكر شده ميگردد كه توسط آزمايش فريلينگ و توسط دستگاه ساكرامات در آزمايشگاه مي توان به ميزان ساكاروز عسل پي برد. توصيه ميكنيم جهت خريد عسل از سايت و فروشگاه هاي معتبر استفاده كنيد .


خواص عسل

خواص عسل آنقدر زياد است كه در يك مقاله نميتوان تمامي آن را بيان كرد ، اين خواص از ضد سرطان بودن و افزايش طول عمر تا تقويت بينايي و درخشندگي موي سر ميباشد ، همانظور كه در قرآن كريم درباره عسل ذكر شده است : آنرا شفايي براي مومنين دانسته است.شايد بتوان گفت خدا هم شفابخش جسمي وهم شفابخش روحي را معرفي كرده است .

عسل داراي سابقه دارويي طولاني است وبا توجه به خواص عسل توسط فرهنگ ها و ملل بيشماري از ۲۵۰۰ سال پيش در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است . عسل تقريبا در سراسر جهان بطور گسترده استفاده ميشود و در بعضي نقاط به عنوان يك ماده ي غذايي مهم و اصلي شناخته ميشود. در حالي كه خواص درماني متعددي از عسل به عنوان يك عنصر مهم در طب سنتي شناخته شده است با اين حال دانشمندان عصر جديد در حال تحقيقات جهت استفاده از عسل در درمان بيماري هاي جديد خصوصا بيماري هاي مرتبط با زخم ها و پوست ميباشند . مصريان باستان از  عسل  به عنوان يك مايع موميايي و ماده اي براي بهبود زخم ها استفاده ميكردند .

يك قاشق غذاخوري عسل خام شامل ۶۴ كالري، بدون چربي، بدون كلسترول و بدون سديم است، طبق تحقيقات انجام شده حدود ۸۰ درصد كربوهيدرات، ۱۸ درصد آب ، و دو درصد ويتامين ، مواد معدني و اسيدهاي آمينه در عسل طبيعي وجود دارد است.

عسل گون ، عسلي محبوب و پرفروش

عسل گون شهد گياه گون (Astragalus spp) مي باشد كه به طور معمول در مناطق استپي و كوهستاني مي رويد و يكي از مهمترين پوشش‌هاي گياهي ايران به شمار مي رود. از صمغ اين گياه كتيرا و گز تهيه مي كنند. فروش عسل گون مشتري هاي بسياري دارد و آن هم بدليل خوش طعم بودن آن است .

ريشه گون سالهاي بسياري در طب سنتي چين مورد استفاده قرار گرفته است . اين گياه قدرتمند انرژي زا است و به تقويت سيستم ايمني و دفاعي بدن كمك ميكند . به تازگي در يك پژوهش اطلاعاتي بدست آمده كه گون مي تواند باعث افزايش طول عمر شود . تحقيقات اخير نشان داده است كه گون از تلومرها دربرابر  تخريب محافظت مي كند . گون مي تواند به فعال شدن آنزيمي به نام تلومراز  كه باعث تحريك توليد تلومرها اضافي ميشود كمك كند .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۳:۲۶ توسط:بازار عسل موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :